V posledních měsících se hromadí stížnosti na nedostatečný svoz komunálního odpadu. Nádoby na odpad jsou opatřeny telefonním číslem, na které lidé hlásí, že jsou nádoby již přeplněné. I přesto však firma SAKO zajišťující svoz odpadu na podněty občanů příliš nereaguje. Společnost bude hledat řešení společně se starosty městských částí.

„Pravidelně se potkávám s brněnskými občany a ptám se jich, jak se jim v našem městě žije a co je trápí. Stížností na přeplněné kontejnery není málo, což mi potvrdili i starostové a místostarostové městských částí. Dokonce jsem se setkal se stížnostmi na službu, kterou Sako nabízí, což je oznámení o přeplněnosti kontejneru telefonicky či pomocí aplikace. Přijde mi, že napříč politickými stranami se začíná čím dál více politikařit a na problémy, které opravdu trápí naše spoluobčany a které je potřeba řešit hned, se bohužel zapomíná. Protože se stížnosti hromadily, kontaktoval jsem ředitele SAKA a požádal ho o společnou schůzku, kde budu chtít, aby byl tento problém co nejdříve vyřešen. V těchto horkých dnech dokáže pár nevyvezených kontejnerů znepříjemnit život celému sídlišti,“ uvedl 1. náměstek primátora Petr Hladík.

Ředitel SAKA slíbil, že situaci bude řešit co nejdřív. Požádal o sepsání problematických míst, o kterých společnost ví a v tomto týdnu plánuje schůzky se starosty městských částí, aby našel co nejlepší řešení.

„Je také důležité směřovat více investic do úprav prostoru, ve kterém se kontejnery nachází. Tato místa často nejsou bezbariérová nebo se v nich drží voda, jsou zde vytrhané dlažební kostky a podobně. Je potřeba tato místa upravit tak, aby mohla sloužit všem, byla jednoduše přístupná a nehrozil zde lidem úraz. Pokud chceme, aby lidé třídili odpad a nenechávali odpadky na ulici, nesmí je sběrné místo odrazovat,“ dodal Hladík.